ü Varlıklı bir insandan öte, zeki
bir insandan öte, bilgili bir insandan öte iyi bir insan olmayı her şeyden daha
önemli ve değerli gören edepli (müeddeb)
insan olmayı hedefleyen.
ü Karar verme kabiliyeti kazanmış
olarak verdiği kararlarının
sorumluluğunu taşıyabilen, bilgiye en kısa yoldan, en hızlı şekilde ulaşabilen bir öğrenci değil en doğru
yoldan ulaşabilen.
ü Ulaştığı bilgiyi kullanışlı hale
getirebilecek kadar düşünsel derinliğe sahip olabilen bir öğrenci.
ü Bakmayı, okumayı ve yorumlamayı
bilerek enine ve boyuna değil derine doğru kulaç atabilen.
ü Yaşadığı coğrafyanın sosyal,
siyasal ve psikolojik kalıplarına mahkum olmadan kendini olabildiğine değil,
alabildiğine özgür hisseden.
ü Olaylar, kişiler, nesneler
arasında ilişki kurabilen, bu ilişkilerden sonuçlar çıkaran, çıkardığı
sonuçları başka alanlarda kullanabilen.
ü Estetik duyguları gelişmiş, sanata ve sanatsal faaliyetlere özel ilgi
duyan.
ü Değişimin ve gelişimin bir süreç
olduğu bilincine erişerek deneme-yanılma yoluyla öğrenmeyi karakter, sürekli ve
metodik çalışmayı en geçerli yöntem olarak gören.
ü Gerçek erdemin güçlü olanın
değil, haklı olanın yanında yer almak olduğuna inanan.
ü İyi olmanın kolay fakat şartlar
ne olursa olsun adil olmanın zor fakat gerekli olduğuna inanan.
ü Günceli takip etmenin hayatı
takip etmek olduğu bilincinde olan, fakat günceli takip ederken Hak’ın programını
asla unutmayan.
ü İnsana ve insani değerlere
düşmanlık yapmayan her türlü düşünce ve felsefeye saygı duyan, her düşünce ve
felsefenin istifade edilecek bazı argümanlara sahip olabileceğine inanan.
ü En uzun yolun nereye gittiğini
bilmeyen kişinin yolu olduğunu bilerek hedefi ve bir amacı olan.
ü Aykırı şeyler düşünmekten ve
aykırı şeyler söylemekten çekinmeden, yadırganmaktan ve gülünç duruma düşmekten
korkmadan kendini gerçekleştirebilen hatta keşfedebilen.
ü Bakmaktan çok görebilen,
duymaktan çok işitebilen, okumaktan çok anlayabilen, düşünmekten çok
fikredebilen.
ü Sözlere değil özlere dikkat
kesilen, gözlere değil gönüllere ulaşmaya çalışan empatik olmaktan çok diğergam
olmayı maharet bilen.
ü Hiçbir şeyin göründüğü kadar zor
veya hiçbir şeyin göründüğü kadar kolay olmadığını bilerek sabır ve cesareti
yerinde ve zamanında kullanabilen.
ü Aklını doğru kullanmak için
bilgiye, kalbini doğru kullanmak için inanca, bedenini doğru kullanmak için
ibadete ihtiyaç hisseden.
SABIRLI, KARARLI, GÜÇLÜ VE
CESARETLİ VE AYNI ZAMANDA
NAİF BİR ÖĞRENCİ İSTİYORUM…
NACİ BEKTAŞ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder