12 Haziran 2015 Cuma

NASIL BİR ÖĞRENCİ İSTİYORUM ?

ü  Varlıklı bir insandan öte, zeki bir insandan öte, bilgili bir insandan öte iyi bir insan olmayı her şeyden daha önemli ve değerli gören edepli (müeddeb)  insan olmayı hedefleyen.
ü  Karar verme kabiliyeti kazanmış olarak verdiği  kararlarının sorumluluğunu taşıyabilen, bilgiye en kısa yoldan, en hızlı  şekilde ulaşabilen bir öğrenci değil en doğru yoldan ulaşabilen.
ü  Ulaştığı bilgiyi kullanışlı hale getirebilecek kadar düşünsel derinliğe sahip olabilen bir öğrenci.
ü  Bakmayı, okumayı ve yorumlamayı bilerek enine ve boyuna değil derine doğru kulaç atabilen.
ü  Yaşadığı coğrafyanın sosyal, siyasal ve psikolojik kalıplarına mahkum olmadan kendini olabildiğine değil, alabildiğine özgür hisseden.
ü  Olaylar, kişiler, nesneler arasında ilişki kurabilen, bu ilişkilerden sonuçlar çıkaran, çıkardığı sonuçları başka alanlarda kullanabilen.
ü  Estetik duyguları gelişmiş,  sanata ve sanatsal faaliyetlere özel ilgi duyan.
ü  Değişimin ve gelişimin bir süreç olduğu bilincine erişerek deneme-yanılma yoluyla öğrenmeyi karakter, sürekli ve metodik çalışmayı en geçerli yöntem olarak gören.
ü  Gerçek erdemin güçlü olanın değil, haklı olanın yanında yer almak olduğuna inanan.
ü  İyi olmanın kolay fakat şartlar ne olursa olsun adil olmanın zor fakat gerekli olduğuna inanan.
ü  Günceli takip etmenin hayatı takip etmek olduğu bilincinde olan, fakat günceli takip ederken Hak’ın programını asla unutmayan.
ü  İnsana ve insani değerlere düşmanlık yapmayan her türlü düşünce ve felsefeye saygı duyan, her düşünce ve felsefenin istifade edilecek bazı argümanlara sahip olabileceğine inanan.
ü  En uzun yolun nereye gittiğini bilmeyen kişinin yolu olduğunu bilerek hedefi ve bir amacı olan.
ü  Aykırı şeyler düşünmekten ve aykırı şeyler söylemekten çekinmeden, yadırganmaktan ve gülünç duruma düşmekten korkmadan kendini gerçekleştirebilen hatta keşfedebilen.
ü  Bakmaktan çok görebilen, duymaktan çok işitebilen, okumaktan çok anlayabilen, düşünmekten çok fikredebilen.
ü  Sözlere değil özlere dikkat kesilen, gözlere değil gönüllere ulaşmaya çalışan empatik olmaktan çok diğergam olmayı maharet bilen.
ü  Hiçbir şeyin göründüğü kadar zor veya hiçbir şeyin göründüğü kadar kolay olmadığını bilerek sabır ve cesareti yerinde ve zamanında kullanabilen.
ü  Aklını doğru kullanmak için bilgiye, kalbini doğru kullanmak için inanca, bedenini doğru kullanmak için ibadete ihtiyaç hisseden.

SABIRLI, KARARLI, GÜÇLÜ VE CESARETLİ VE AYNI ZAMANDA 
NAİF BİR ÖĞRENCİ İSTİYORUM… 
                                                                        NACİ BEKTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder